ԱՄՆ նախագահ Դոնալդ Թրամփը հայտարարել է, որ կքննարկի Իրանը կրկին ռմբակոծելու հնարավորությունը, եթե Թեհրանն ուրանը հարստացնի մինչև «տագնապալի» մակարդակի։ Թրամփը հավելել է, որ կցանկանար տեսնել, թե ինչպես են Միջազգային ատոմային էներգիայի գործակալության կամ այլ հեղինակավոր աղբյուրի տեսուչները ստուգում Իրանի միջուկային օբյեկտներն անցյալ շաբաթավերջին դրանց ռմբակոծությունից հետո։               
 

«Ցավոք, կան շատ լավ դերասաններ, որ խաղում են փոքր թվով հանդիսատեսի առաջ»

«Ցավոք, կան շատ լավ դերասաններ, որ խաղում են փոքր թվով  հանդիսատեսի առաջ»
02.10.2015 | 00:44

«Իրատեսի» զրուցակիցը Համազգային պետական թատրոնի դերասան ԱՐՄԱՆ ՆԱՎԱՍԱՐԴՅԱՆՆ է: Զրույցի թեման թատրոնն է, կինոն, մեր օրերում ապրող մարդն ու մեր իրականությունը:

-2015-ին արժանացաք «Արտավազդ» թատերական մրցանակաբաշխության Սոս Սարգսյանի անվան հատուկ մրցանակի: Ի՞նչ է տալիս մրցանակը դերասանին:
-Առանձնապես ոչ մի բան, ոգևորում է դերասանին: Մի բան ավելանում է տանդ, մտածում ես, որտեղ դնես, որ չջարդվի: Այդքան բան: Օրինակ, «Օսկարը» դռներ է բացում, օսկարակիր դերասանների հոնորարները բարձր են, մեզ մոտ չկա նման բան: Երբ ֆիլմում նկարահանվելու առաջարկ են անում, առաջինը ասում են` բյուջե չկա: Եթե բյուջե չկա, էլ ի՞նչ բարձր հոնորարի մասին է խոսքը:
-Ի՞նչ եք կարծում, հանրությունը ճանաչո՞ւմ է ժամանակի լավագույն դերասաններին, թե՞ շատ նեղ է թատերասերների և թատերական աշխարհի մարդկանց շրջանակը:
-Ծաղկաձորում էի, ուր գնացի՝ ճանաչեցին` ոստիկանից սկսած: Բայց ես վստահ եմ, որ այդ ճանաչողները թատրոն չեն եկել, ինձ գիտեն հեռուստաէկրանից: Բոլորովին վերջերս Հանրապետության հրապարակում մի տղա մոտեցավ, ասաց` շատ ենք սիրում Ձեզ, Ձեր բոլոր ներկայացումները նայում ենք: Ինձ համար նա արդեն պրոֆեսիոնալ հանդիսատես է: Բայց բնական է, որ ավելի շատ էկրանից են հայտնի դառնում, քան թատրոնից:
-Ի՞նչը կարող է հանդիսատեսին բերել թատրոն` լավ ներկայացո՞ւմը, լավ դերասա՞նը:
-Երևի թե՝ պոպուլյար դերասանը: Ցավոք, կան շատ լավ դերասաններ, որ խաղում են փոքր թվով հանդիսատեսի առաջ: Թեև Համազգային թատրոնը չի դժգոհում հանդիսատեսի պակասից:
-Մարդկանց սոցիալական վիճակը կապ ունի՞ թատրոն գնալու-չգնալու հետ:
-Չէի ասի, միայն օպերայի թատրոնի հարևանությամբ գտնվող սրճարաններում երեկոյան ժամերին ինչքա՞ն մարդ կա: Հազար հինգ հարյուր դրամ չունե՞ն, որ երեկոն թատրոնում անցկացնեն: Գյուղերում, շրջաններում ուրիշ բան է, համաձայն եմ, ֆինանսը դեր խաղում է:
-Հաճախ ասում են, որ մենք ֆիլմեր ենք նկարահանում, ներկայացումներ ենք բեմադրում ինքներս մեզ համար: Ի՞նչ է պետք աշխարհի ուշադրությունը գրավելու համար:
-Դուրսը շատ մեծ պահանջներ է դնում քո առաջ` սկսած տեխնիկական հագեցածությունից: Մենք այսօր երկու լուսամփոփ կպցնում ենք իրար, ներկայացում ենք բեմադրում: Գումար չի հատկացվում ներկայացման համար: Ճիշտ է, թատրոնում առաջին դեմքը դերասանն է, դեկորը չէ, բայց այդ ամենը աչք է շոյում: Արտերկրում ներկայացում ես նայում, բեմը բացվում է, ասես հեքիաթի մեջ լինես, դրան գումարվում է դերասանի լավ խաղը, տուն ես գնում տպավորությունների տակ: Իսկ մեզ մոտ` բեմի վրա դուռը (դեկորը) բացվում է, չգիտես՝ կբացվի՞ արդյոք, թե՞ կբացվի-չի փակվի կամ վայր կընկնի: Այս տեսակ բեմադրական ձևավորմամբ չենք կարող դուրս գնալ:
-Քաղաքականությամբ զբաղվո՞ւմ եք:
-Բացարձակ: Ինչպես հայտնի ֆիլմում է ասվում` «մուզիկանտ չզբաղվել պոլիտիկա»:
-Բայց քաղաքական ներկայացումներում խաղում եք, օրինակ` Կարեն Խաչատրյանի բեմադրած «Վիշապում»:
-Քաղաքական չէ, ինչո՞ւ է քաղաքական: Հա՜, քաղաքական սատիրա է:
-Վիշապը ներսի-դրսի թշնամուն մերկացնող, քաղաքական-հասարակական լուրջ խնդիրներ բարձրացնող ներկայացում է: Այս կե՞րպ է նաև արվեստագետն իր ձայնը բարձրացնում:
-Ես քաղաքական երանգ չէի տա այդ ներկայացմանը: Ավելի շուտ` մարդու այլասերումն է պատկերում, թե ինչպես են հարմարվում ստոր վիճակին: Ներկայացման մեջ ասվում է` վիշապից ազատվելու միակ միջոցը սեփական վիշապ ունենալն է: Սա ստրուկի հոգեբանություն է, քաղաքականությունը երկրորդ պլան է մղվում այստեղ:


-Պահանջարկ-առաջարկի մասին ի՞նչ կասեք: Աղբը մատուցում են` մատնանշելով պահանջարկը: Մինչդեռ տարբեր առիթներով համոզվում ենք, որ լավ կինո, լավ ներկայացում, բարձր արվեստ նախընտրող հանդիսատեսն էլ մեզանում քիչ չէ:
-Այո, մանավանդ շրջաններում շատ լավ հանդիսատես ունենք: Երևում է, որ, ասենք, այդ մարդն իր կոստյումը վերջին անգամ հագել է 15-20 տարի առաջ, կինը հին շրթներկով է, որ վաղուց չի օգտագործել, բայց գալիս են ներկայացման, ուզում են լավ ներկայացում դիտել: Տավուշի մարզի Չինարի գյուղում ցուցադրեցինք «Գարեգին Նժդեհ» ֆիլմը: 1991-ից այս կողմ կինոյի դահլիճը չէր բացվել, պատերին հնդկական կինոյի աֆիշներ կային: Լուսարձակ չկար (հոսանքը գյուղապետարանից էինք բերել): Ֆիլմից առաջ պետք է ներկայանայինք, լամպ էին պահում մեր դեմքին, որ խոսեինք: Բայց պետք է տեսնեիք այդ մարդկանց աչքերի փայլը. ջահել-ահել ուզում էին լավ բան նայել: Ինչ տաս, դա են նայելու: Ի՞նչ կատարվեց, որ բոլորը ռաբիս են լսում: 90-ականների արդյունքը չէ՞: Լավ բան երգեին, լավը կսովորեին: Այդ փուլում արմատացավ անճաշակությունը, ազդեց լայն մասսաների վրա ու, փաստորեն, ունենք այն, ինչ ունենք:
-Ինչո՞ւ կոմերցիոն ֆիլմերը մեծ մասամբ հաջողված չեն: Շատ փողն ու բարձրակարգ տեխնիկան, պարզվում է, բավարար չեն լավ ֆիլմ ունենալու համար:
-Երևի փողն ու տեխնիկան պետք է ճիշտ մարդու ձեռքը տալ: Բայց ժամանակի ընթացքում ամեն բան տեղը կընկնի: Տեսեք, սերիալներով սկսեցին, հիմա ֆիլմ են նկարահանում:
-Մեր իրականությո՞ւնն է ավելի մռայլ, թե՞ ֆիլմերը, որ հրամցնում են մեզ:
-Երևի սերիալները նկատի ունեք: Չեմ տեսել մի սերիալ, որ դրամապանակը բացեն, միջից կոպեկներ հանեն, քսանհազարանոցներ են հանում, միլիոններից են խոսում: Այսօր ո՞ւմ ձեռքը միլիոն կա: Գյուղ ես գնում, զարմանում ես, թե ոնց են ապրում այդ մարդիկ` չնչին կոպեկներով: Հերոս մարդիկ են: Մեր ցավն այն է, որ գյուղն ու քաղաքը խառնվեցին իրար: Իմ կարծիքով` մեր կինոն, թատրոնը կզարգանան այն ժամանակ, երբ մենք ունենանք հզոր տնտեսություն: Իսկ դա, վերջին հաշվով, կախված է նաև գյուղացու վիճակից: Այսօր գյուղացին փախչում է գյուղից, գալիս է Երևան, Երևանում ի՞նչ կա` չգիտեմ: Ես էլ եմ գյուղից, ես էլ եմ նեղվում այս վիճակից:
-Երևանո՞ւմ եք ապրում:
-Աշխատանքիս վայրը Երևանում է: Ես իմ գործով ի՞նչ կարող եմ անել Տավուշում: Բայց առհասարակ անելու շատ բան կա:
- 2014-ին` Նոր տարվա նախաշեմին, ցուցադրվեց «Արտավազդ-Շիդար» պիեսը: Հանդիսատեսից մեծ լարում էր պահանջվում այն դիտելու համար: Ի՞նչ է պահանջվում դերասանից` մարմնավորելու համար Շիդարին: Ավելի շատ «տալի՞ս» ես, թե՞ «վերցնում»:
-«Արտավազդից» հետո ես 2-3 կիլոգրամ նիհարում եմ: Մեկ ես եմ տալիս, մեկ՝ ինքը, մեկ ես եմ իրեն սիրում, մեկ` ինքը, ատում եմ նաև այդ դերը, ինքն էլ կարող է ինձ ատել, բայց շատ լավ է, ուս ուսի տված գնում ենք ես ու Արտավազդը: Շատ բարդ է, ներսումս հազար բան է խառնվում, մինչև խաղում-վերջացնում եմ:
-Դուք նաև ներկայացումներ եք բեմադրել, ո՞ր թեման, գործն է ամենաշատը գրավում Ձեզ:
-«Գիքորը» կբեմադրեի մեծ սիրով կամ կխաղայի: Միշտ` մանկության տարիներից, Գիքորն ինձ հետապնդել է: Ես Համբոյին եմ մեղադրում, Համբոյի բարդույթի մասին է այդ գործը: Նրա կյանքը չի ստացվել, ուզում է իր երեխան ինչ-որ բանի հասնի: Այնքան անգրագետ է, որ չի հասկանում, թե ինչու է այդ մատղաշ երեխուն ղրկում այդ անիրավ աշխարհը...
-Ի՞նչ ծրագրեր ունեք առաջիկայում:
-Նկարահանվում եմ երկու ֆիլմում: Եվս երկու ֆիլմ է նախատեսվում, նկարահանումները դեռ չեն սկսվել: Աշնանը Համազգայինում կլինի նաև ներկայացման պրեմիերա: Առայժմ փակագծեր չեմ բացում:


Զրուցեց
Արմինե ՍԱՐԳՍՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 1578

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ